Még most sem késő

 2007.12.03. 09:15

Az advent nagyon jó alkalom arra, hogy alkotókedvünket, fantáziánkat használva szebbnél-szebb ajándékokat készítsünk,
vagy csak dekorációkat otthonunk szebbé tételére a Várakozás időszakában.

 

 

 

 

Adventi koszorú


Advent első vasárnapjával új egyházi év kezdődik. Az elkövetkezendő négy hét a várakozás, a lelki felkészülés ideje.

Advent első vasárnapja mindig az András (Szent) napjához (november 30.) legközelebb első vasárnap. Idén ez a tegnapi napra, dec. 2-ra esett.


Mint sok elfoglalt anyuka, nekem is csak az utolsó pillanatban sikerült elkészíteni a koszorút. De nagy örömmel tettem, mert nagyobbikom is segített.

Ha még nincs az asztalodon, ne keseredj el! Soha nem késő! Fő a szándék, a lelki hozzáállás!

Gondold át, mi a fontosabb az adott élethelyzetben! 

Egyáltalán nem készíteni és emiatt kicsit fusztráltan nézni az ünnep elé, vagy akár a második vasárnapra megalkotni, és a gyertyákat örömmel lángra lobbantani?

Lássuk a folyamatot.

  • Először is kipakoltam az összes eddig évről évre megmaradt de még használható kelléket.
  • Ilyen pl. az a fémlap, középen átbökve szöggel, és kapható a boltokban, amire a gyertyát szúrva az később rögzíthetővé válik a koszorúalapra.
  • A koszoróalap tavalyi, hungarocell.
  • Mindenféle hulladék anyagok. Évekkel ezelőtt adventi zsákocskákat akartam varrni, ahhoz különféle hulladék anyagokat szereztem barátnőimtől. A választás erre a bordó fényes anyagra esett. Egy hosszú ruha alja, levágták. Így a csík (kb 2 m hosszú, 8 cm széles) egyik széle szegett, a másik a vágott. Ezt behajtottam, hogy a foszló szálakat takarjam. Feltekerni is szebben sikerül így.


  • A szalag elejét két gombostűvel rögzítettem a hungarocellhez, majd kis fedéssel feltekertem a csíkot. A végét újra letűztem.








  • Mindenképp be kellett szerezni gyertyákat. Meg szalagot.Ezeket az utolsó pillanatban az Árkádban vásároltam. A 4 gyertya 1600, a szalag métere 250 Ft volt. Ebből 3 m-t vettem.










A szalagot nem daraboltam fel előre. Hogy kényelmesen lehessen kötni, egy masninak kb. 35 cm jöhetett szóba.
Kötöttem egy csomót, ez látható a képen. Majd ennek a rögzítő erejét használva erre masnit, a gyerekes masnikötő módszerrel, vagyis mindkét kezemmel hajtottam egy-egy ívet, amiket aztán masnivá hurkoltam.
Amikor megszorítottam, akkor vágtam csak le a masnit a szalagról, ferdén. Így kevésbé foszlik a szalag.

  • Tehát elkészítettem a négy masnit.
  • Feltűztem a gyertyákat a tűz felett melegített bökőkre.
  • Majd a 4 gyertya felkerült a koszorúra.
  • A szalagból további 4 darabot vágtam le, ezekkel a csomónál keresztbe átkötöttem a meglévő masnikat, majd felkötöttem a gyertyák tövére.
A végén nagylányom még ráerősítette a koszoróra a piros gyöngysort. Ez is valami karácsonyi kellékből maradt évekkel ezelőtt.

Ez lett belőle.
Semmi extra. De mi készítettük, együtt. Nagyon szépen mutat a fehér abroszon!

Címkék: kreatív gyertya advent dekoráció koszorú adventi

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr93250405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása